Korinna Herzig

Freelance filmmaker from Stuttgart, Germany. I have been working as media designer and filmmaker since 2007. At times I lived in Paris and Orlando to work for the Disney company. 2016, I graduated from the Merz Akademie Stuttgart with my award winning short film DER NARR. Today, I do editorial work for German TV (SWR), I am leading initiatives in youth media education, a fix jury member of the Parisian ÉCU – The European Independent Film Festival since 2018 and I am the festival directress of WEIRD WEDNESDAY, a five year old genre film series in Stuttgart. Where I also volunteer in a feminist association called FF*GZ.


Freie Filmemacherin aus Stuttgart. Als ausgebildete Mediengestalterin arbeite ich seit 2007 in der Film- und Medienbranche. Zeitweise lebte ich in Paris und Orlando, um dort für Disney zu arbeiten. 2016 absolvierte ich mein Bachelorstudium an der Merz Akademie Stuttgart im Bereich Film und Video. Im Zuge dessen entstand DER NARR als mein Abschlussfilm. Ich arbeite heute in einer TV-Redaktion beim Sender SWR, bin aktiv im Bereich Jugendmedienbildung. In Paris bin ich in der Jury des ÉCU – The European Independent Film Festivals seit 2018, Mitinitiatorin der fünfjährigen Kinoreihe WEIRD WEDNESDAY für außergewöhnliche Filmkultur in den Stuttgarter Innenstadtkinos, bin weiterhin freischaffende Filmemacherin und Mitfrau in dem feministischen Verein FF*GZ.